Cel?

Wiemy, że wszystko zaczyna się od edukacji. I to zarówno konsumentów jak i pozostałych graczy na rynku modowym, czyli samych projektantów i firmy odzieżowe. Głównym celem akcji jest zwrócenie uwagi na ochronę praw podmiotów działających na rynku modowym.

Branża fashion jest często postrzegana jako ta, które polega na tym, aby oferować klientom rzeczy, których tak naprawdę nie potrzebują. Dlatego też kupujący nie zdają sobie często sprawy z nakładu pracy i wysiłku twórczego, który wkładany jest w przygotowanie produktu, który pozostając w trendach jest jednak inny od wszystkich pozostałych.

Co się zaś tyczy projektantów, to niestety nie wszyscy czują, gdzie jest granica między inspiracją a naruszeniem cudzych praw.

Dzięki tej kampanii chcemy zwrócić uwagę na to, że podmiotom z branży modowej przysługują prawa i że poszczególne elementy odzieży mogą podlegać ochronie prawnej.

Na czym to polega?

Projektanci uczestniczący w kampanii zgłaszają do udziału albo produkt zaprojektowany specjalnie dla akcji albo swój „flagowy” produkt. Zgłaszany produkt musi posiadać elementy twórcze i nie może naruszać praw osób trzecich. Zgłaszając produkt projektanci de facto zapewniają swoich klientów co do tego, że produkt ten posiada indywidualny charakter.

W zakładce „Projektanci” dostępna jest lista produktów wraz z informacją o projektancie/firmie i linkiem do strony, na której można dokonać zakupu.

Jak komunikowana jest ochrona?

Na metce produktu zamieszczana jest specjalna formuła dotycząca ochrony praw autorskich lub innych praw wyłącznych przysługujących właścicielowi marki.

Jak wziąć udział?

Na adres zgloszenie@legallyfashionable.pl należy wysłać e-mail wraz ze zdjęciem/projektem produktu, który zgłaszany jest do akcji.

Skutek?

Za każdym razem, gdy nabywca będzie zakładał na siebie dany produkt będzie zapoznawał się z informację, że właścicielowi marki przysługują prawa wyłączne.